Biogaia

a balance between man and the environment

BIOGAIA was born in the heart of the Belice Valley in the Province of Trapani, on the hills planted with vineyards and olive groves of the Medieval City of Salemi, a land rich in sun, traditions and flavors. The name comes from Bios which in ancient Greek means life and Gaia which is the name of the patron goddess of the earth and fertility. The BIOGAIA project originates from the great passion of three farmers, to make their work an act of love for the land and for man.

The biodynamic agriculture practiced by the founders of BIOGAIA aims to restore the balance between man and the environment.

find out more
B i o g a i a A g r i c o l t u r a B i o d i n a m i c a
B

Our Wines

Certificati Biologici, Biodinamici e Vegani

Legumes & Pasta

certificati biologici, biodinamici e vegani

Biodynamic Agriculture

Due parole che implicano un modo di lavorare, osservare, di vivere la terra.

Meticulous work on the choice of raw materials.
Respect for nature and animals.
Safeguarding people's health.
Certified organic, biodynamic and vegan food products.

Biodynamic Agriculture

Due parole che implicano un modo di lavorare, osservare, di vivere la terra.

Una filosofia di vita per apprezzare tutta l’armonia di un campo coltivato, il succedersi delle stagioni e del tempo. Con il metodo biodinamico, l’agricoltura è in sintonia con la natura, con la terra e con gli uomini. La concimazione, la coltivazione e l’allevamento sono attuati con modalità che rispettano e promuovono la fertilità e la vitalità del terreno e allo stesso tempo le qualità tipiche delle specie vegetali e animali.

Il profondo legame con la natura e il completo rispetto dei suoi ritmi portano, con l’agricoltura biodinamica, ad abolire l’utilizzo di fertilizzanti minerali sintetici e di pesticidi chimici, e a gestire il terreno seguendo i cicli cosmici e lunari.